Contributors

Monday, November 11, 2013

Trip ke SABAH 2013 : ( DAY 1 ) Kota Kinabalu De Galleria Hotel #Kaknatheexplorer

Assalammualaikum semua..
bersiaran kembali bersama #kaknatheexplorer dalam Travelog SABAH 2013.. hahhaha poyo kan? nak berhashtag bagai..sape yg fren ngan aku kat FB taulah kenapa ada hashtag #kaknatheexplorer tu..
aku upload gmbr2 masa kt sabah tiapmasa sebab nnt senang adik bongsu n mak aku nk tgk..
 aku da sampai kt mana, jalan2 kt mana..lawa ke tak.. yelah, aku kan x dpt bawak mak n adik2 gi jalan2 kt sabah, so aku bleh bwk melancong secara Visual jer, insyaallah ada rezeki lebih, aku bawak mak n adik2 aku plak :) Amin...
aku menaiki penerbangan Air Asia, flight AK 5112 jam 6.30pm,
 penerbangan mengambil masa 2 Jam 30 Minit.

aku xde bawak luggage bagai..bwk bagpack je..hehehheee bru la styleeee...
satu aku punya, satu lg P's punya..



aku pi LCCT naik ERL drpd KL Sentral...if nak pi LCCT kita kena Transit kat Salak tinggi, drpd sana kena naik shuttle bas..klu nak ke KLIA xyah Transit2 bagai..direct je ke KLIA. faham x?
Tix pegi balik RM22

disebabkan aku gerak ke LCCT awal, pkl 11.30 da keluar...hahhahaa pkl 1.30 aku da sampai LCCT, so banyak la tempat persinggahan..lgpun awal lagi nak check in bag...check in bag plg awal pun 3jam sebelum ye kawan2..
jom kita mengopi dulu..weehuuuuu..sebelum mengopi aku bedal nasi marrybrown ..hahahahaaaa





dah tiba masa,sejam sebelum berlepas, aku tggu kt sini....:) excited da wehhhh.......


ni bukan flight yg aku naik..hehheeeeee

aku kena jalan jauh jgk la..hehehheeeee kena jalan smpai ke pintu F93..:)





 dalam flight aku mmg x bleh tido langsung..yelah x selesa , excited pun ye..tapi perut lapar..
so, aku order roast chicken ni..sedap :)
RM18 if kita beli kt dlm flight..if order masa beli ticket RM12 saje....




kami sampai KK pkl 9pm, peterson ( lawyer sabah ) da tggu kat aiport terminal 2, kecik jerk..x besar mana pun...
lepas da collect bag, kami pun gerak ke hotel.

DE GALLERIA HOTEL

hotel ni berada di kg. air..tempat mmg strategik sebab depan hotel ada pasar malam ( tiap2 malam katanye )
so kami check in dulu.

aku turun keta je, benda pertama aku nampak kedai ni..LOL!

 decoration hotel agak cantik..kemas & bersih :)






 dapat je kunci, kami terus naik atas..x sabar nk tgk bilik mcmana...
ok lah bersih..wlupun bilik agak sempit..muat2 utk 2 org jerk..lebih kurang 13x13..hahahhaahaaaa
kecik kan? klu utk transit 1 malam je xde masalah..tp if stay lama better cari bilik yg agak besar sikit :)
jom tgk gambar lagi..







 kecik je kan? hahahhaahaaa ok lah...klu nak solat pun, kena solat kt atas katil ye kawan2...
bilik air ok, bersih wlupun agak sempit..




lepas je simpan beg, kami terus turun ke bwah sbb peterson nak bawak pi makan, n pusing2 area KK..
peterson bawak makan kat tg. aru..kt foodcourt..

makanan dia? ok la.....wlupun harga agak mahal..
aku makan nasi paprik campur..hmmmm mcmana eh nak describe rasa dia..mcmnilah, sotong,ayam,udang goreng skali ngan tepung n telur pastu kuah dia sos tiram + sos cili..pastu sayur layu..hahahahahaa
P's plak makan kueytiauw bandung..rasa dia? maaf aku x rasa..x lalu nk makan..ahahhahaa
pastu peterson order sayap ayam..sedap :), air plak air kelapa...
al-hamdulillah murah rezeki kami mlmtu ada org belanja...
da siap makan n pusing2 area bandar KK, around pkl 12 juga kami balik hotel..balik hotel trus tido sbb esok awal2 pagi da kena bangun.

nantikan pengalaman aku semasa ke kundasang plak :)

bye uolls.....:)


info De Galleria Hotel,


DeGalleria Hotel
No14, Jalan Sentosa, Kampung Air,
88000 Bandaraya Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Tel: +6088-264166 | Fax: +6088-259166
Email: contact@degalleriahotel.com

No comments:

Post a Comment

bg laluan yang cun komen dulu!..=,='