Tuesday, August 28, 2012

dot..dot..dot..

Malam Selepas Hujan!

tik..tik..tik..
bunyi air hujan yang sedang rancak menari-nari diatas bumbung rumahku..
ahh.....hari sudah hujan
lantas ku pejamkan mata, cuba mengikuti alunan rentak hujan..
terasa merdu sekali..
nyaman sekali...
ahh..aku mengeluh lagi..
aku belum menyudahkan fardhu ku..
lantas aku bangkit..
aku melakukan fardhu ku, kewajipanku..
dengan penuh khusyuk, tawadduk..
seperti tiada hari esok bagiku untuk menyudahkan kewajipanku..
ahh....aku mengeluh lagi...
kenapa baru sekarang aku merasa nikmatnya..
masihkah belum terlambat untukku memohon keredhaanMU..
Malam Selepas Hujan..
memori-memori silam, akan aku hanyutkan bersama-sama
titisan titisan air hujan...
tiada lagi airmata ku selepas ini..
tiada lagi tangisanku selepas ini..
tiada lagi kesedihanku selepas ini..
aku memerlukan waktu untuk terus melupakan semua ni..
ya...beri aku waktu..
beri aku waktu untuk kebangkitanku..
bukan bererti aku LEMAH..
bukan!
aku bahagia dengan kehidupanku sekarang...
wlupun bersulam dengan duka..
ahhhh...aku memang manusia yang suka mengeluh..

P/S : Mr. M, please pergi jauh2 dari hidup aku..bwk semua kenangan kau tu..
terima kasih kerana bagi peluang pada aku untuk mendapatkan lelaki yang lebih bagus
daripada diri kau..aku masih belum dapat memaafkan semua kesalahan kau terhadap aku..
MAAF! aku bukan manusia yang sempurna...tidak mudah untuk aku melupakan semua ini apatah lagi
untuk memaafkan semuanya..terima kasih jugak sebab aku hilang kau tapi aku dapat seorang sahabat 
yang aku gelarkan " lovely Yaobo ahjumma "..gadis yang bersuara kanak2 :-)..aku bahagia..


......untuk MR. M......

Ku tahu kamu pasti rasa
Apa yang ku rasa
Ku tahu cepat atau lambat
Kamu kan mengerti 
t
Hati bila dipaksakan
Pasti takkan baik
Pantasnya kamu mencintai
Yang juga cintai dirimu
Cuma kamu

Lepaskanlah ikatanmu dengan aku
Biar kamu senang
Bila berat melupakan aku
Pelan-pelan saja

Tak ada niat menyakiti
Inilah hatiku
Pantasnya kamu mencintai
Yang juga cintai dirimu
Cuma kamu

 Lepaskanlah ikatanmu dengan aku
Biar kamu senang
Bila berat melupakan aku
Pelan-pelan saja




ADIOS!!!!!

Sunday, August 26, 2012

Aku yang terSAKITI!

Pernahkah kau merasa
Jarak antara kita
Kini semakin terasa
Setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya
Teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita
Yang tak ingin ku akhiri

Kau pergi tinggalkanku...

Tak pernahkah kau sadari
Akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh Tuhan tolonglah aku
Hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia
Walau tak bersama dia....

Memang tak ‘kan mudah
Bagiku ‘tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia.....


P/S :
Anna, hidup ini mmg umpama roda..ada masanya kita diatas,
ada masanya kita dibawah..begitu juga dalam berkasih sayang..
adakalanya kita bahagia, adakalanya kita derita..
patah tumbuh,hilang berganti...
ini semua lumrah..lumrah yang akan dihadapi oleh semua orang..
mungkin caranya saja yang berbeza..setiap org mempunyai berbagai2 jenis kesulitan,kesenangan..
bukan ke adil begitu? takpe..biar kau bersusah-susah dahulu & bersenang2 kemudian..
semuanya dah tertulis didalam luh mahfuz..kita sebagai umat harus sedar, hidup ini hanya 1 pinjaman..
semuanya yang kita ada adalah 1 pinjaman..jadi kita harus sentiasa berusaha kemudian bertawakkal..
bersyukurlah dengan apa yang ada, kerana hidup ini adalah 1 ANUGERAH!

Saturday, August 25, 2012

Y.A.O.B.O.!

lovely yaobo ahjumma!

terima kasih yang tak terhingga atas entry yang sangat2 ana hargai...
ana sungguh terharu T__T..
dengan rendah & seikhlas hati,
terima kasih kerana sudi mendengar luahan hati ana,
terima kasih kerana buat ana tersenyum kembali,
terima kasih kerana sudi berkawan & menerima diri ana seadanya,
terima kasih kerana tidak memandang rendah terhadap ana,
terima kasih kerana sudi berkongsi kegembiraan dengan ana,
terima kasih kerana sudi melayan whatsapp ana,
terima kasih kerana sudi tido lewat malam kerana layan msg2 ana,
terima kasih kerana sudi jujur dengan ana,
terima kasih juga kerana sudi PERCAYAkan ana..
semua ni cukup untuk buat ana bangkit semula,
cukup untuk ana kembali bersemangat semula,
cukup untuk buat ana lupakan kesedihan lalu,
cukup untuk buat ana kembali mencari kebahagiaan hidup,
cukup untuk buat ana sentiasa ketawa..
ye,ana sentiasa ketawa,tersenyum...
cukup untuk buat ana senang hati...:-)
mungkin inilah dia hikmah disebalik semua yang berlaku..
untuk ana bangkit, untuk ana belajar drpd kesilapan yang lalu..
untuk ana lebih menghargai hidup..
hidup hanya sekali!,muda pun hanya sekali! jadi kita...ENJOY!


ni lagu FAV ana, khas utk my LOVELY YAOBO AHJUMMA!


JAWAPANMU - misha omar

terleka bila berbicara denganmu
Pastiku terbang tinggi ke awan biru
Bermain dengan kata-kata
Dari bibirmu itulah mimpiku selalu

Kerap kali kau muncul di ruang minda
Dongengku kini kian sempurna
Bilaku terjaga kau di depan mata
Katakan saja apa yang di rasa

Kamu selalu buatku tersenyum sendiri
Ku tahu apa sebalik senyuman itulah yang ku mahu
Jawapan dari kamu

Aku selalu terkenangkan kamu
Bila kamu jauh dari diriku kamu selalu yang ku rindu
Jawapan rinduku kamu

Nyata berbeza cara kau berbicara
Ku terasa diriku istimewa
Mahuku bertanya tapi ku tak berdaya
Dah ku dekat denganmu kelu lidah membisu

Masih lagi ku tercari-cari
Dari mimpi ke mimpi hari ke hari
Nyata mulanya dari kamu
Katakan saja apa yang di rasa

Thursday, August 23, 2012

dari KEKASIH untuk KEKASIH..

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
Assalammualaikum w.b.t

Ya Allah Ya Tuhanku..
Kau ampunkanlah Dosa-dosa kedua IbuBapa ku..
kau ampunkanlah Dosa-dosa Adik2 ku..
Kau ampunkanlah Dosa-dosa Ku Ya Allah!

Kau Tabahkanlah hatiku..
kau tenangkanlah Jiwaku..
Kau kuatkanlah Imanku..
untuk menghadapi segala dugaan daripada Mu Ya Allah..

Jika ini ujian yang terbaik untukKU..
Kau Tunjukkanlah Hikmah disebalik semua Ini..
aku Redha dengan segala ketentuanMuU ya Allah..

Kau berikan aku petunjuk ya Allah,
Kau tunjukkan Aku Kejalan yang lurus..
Bantulah Aku..
Kasihanilah Aku..
Aku memohon kepadaMU..
Aku Merayu kepadaMU Ya Allah..
Berikan aku nikmat hidup didunia ini Ya Allah..

Kau temukan aku dengan JODOH dikalangan orang2 yang
BERIMAN...
BAIK..
SOLEH..
TAAT..
yang bisa membimbing aku DUNIA & AKHIRAT..
yang bisa membahagiakan aku DUNIA & AKHIRAT..
yang bisa memberikan aku kesenangan DUNIA & AKHIRAT..
yang bisa memberikan aku kekayaan DUNIA & AKHIRAT..
yang sentiasa mencari keredhaanMU Ya ALLAH!..

Amin ya Rabbal Alamin...


Wednesday, August 22, 2012

perempuan susah nak kawal aurat,tapi lelaki lagi susah nak kawal SYAHWAT!

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi mengasihani..
assalammualaikum w.b.t

jam menunjukkan baru pukul 10.24,
ye masih terlalu awal untuk aku tidur..
ye, dan aku juga belum menunaikan kewajipan aku ( solat isya').
dan juga masih belum terlambat utk aku mengucapkan "selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin"

hari ini, genaplah kita semua meraikan hari raya yang ke 4..
maknanya sudah 4 hari juga kita meninggalkan bulan Ramadhan,
bulan yang penuh dgn keberkatan..
dan juga bulan yang banyak meninggalkan kenangan pahit & meninggalkan kesan yang mendalam
dalam hidup aku selama 27 tahun aku hidup didunia..

sebenarnya otak aku kosong skrg ni, hanya jari jemari aku je yang ligat mengetuk
kekunci laptop ni..apa yang aku fikirkan tidak sama dengan apa yang sdg aku perkatakan sekarang ni..
jiwa kosong...
otak kosong...
hati kosong...
ye, aku senang begini..daripada memikirkan perkara yang tidak elok,
buat mengotorkan hati & jiwa aku je..

aku harus bangkit!
aku tak boleh lemah!
kerana aku ada ALLAH!
aku ada FAMILY!
aku ada KAWAN2!

PADAM semua MEMORI! EMPTY kan RECYCLE BIN..
set dalam MINDA..
dia bukan lelaki BAIK!
dia bukan lelaki HEBAT!
dia bukan lelaki ELOK!
dia bukan lelaki KAYA! ( hoverr tau..)
dia lelaki KASANOVA!
dia lelaki KOTOR!
dia lelaki PENIPU!
dia lelaki JAHAT!
dia lelaki bernafsu SYAITAN!
fuhhhhhh....

Aku merasakan yang tajuk diatas tiada kena mengena dengan apa yang aku tulis sekarang ni..
Sigghhhhhh...salahkan Jari jemari aku, jangan salahkan minda aku..
aku harus mencari kembali semangat aku yang sudah hilang, mencari semula jiwa aku yang dulu..
dan mencari semula dimanakah hilangnya ANNA HASHIM yang dulu...



Wednesday, August 8, 2012

Harga sebuah K.E.J.U.J.U.R.A.N

K.E.J.U.J.U.R.A.N  itu kunci untuk sebuah kebahagiaan,
K.E.J.U.J.U.R.A.N itu kunci untuk sebuah perhubungan,
ianya perlu disulami dengan H.A.T.I yang suci,
H.A.T.I yang tidak dicemari,
H.A.T.I yang ikhlas,
H.A.T.I yang cantik,
J.U.J.U.R itu tidak susah!
J.U.J.U.R itu mudah,
bagi yang benar-benar I.K.H.L.A.S,
K.E.J.U.J.U.R.A.N itu tidak mahal!
juga tidak murah..
hanya yang mempunyai H.A.T.I yang I.K.H.L.A.S
akan tahu apakah harga bagi sebuah K.E.J.U.J.U.R.A.N..




sekali menulis selamanya akan menulis,
Anna Hashim
8th August 2012 / 09.05am