Contributors

Friday, December 26, 2014

2014 Hijrahku, 2015 Impianku

Assalammualaikum...
Tak lama da kita nak menjengah ke tahun 2015. masyaallah..
aku berada di zon 30an.
dalam kalendar islam kita sudahpun menjengah ke tahun baru. :)

ramai yang bertanya
" apa Azam tahun baru ana? "
" tahun depan nak travel ke mana pulak? "
" Bila nak kahwin? "
" Bila nak kahwin? "
" Bila nak kahwin? "
" Agak2 Na nak kahwin bila? "
* hanya org yg tertentu sahaja yg panggil aku dengan panggilan Na..

Soalan yang terakhir tu agak berbunyi Krik Krik Krik Krik...
Wallahi.. klu lah aku tahu apa perancangan Allah s.w.t, aku memang boleh berikan jawapan yang tepat pada kalian semua.
Insyaallah bila tiba masa, aku akan beritahu pada semua.

Berbalik semula kepada tajuk asal.
Azam 2015.
aku tidak pernah menetapkan sebarang list yg khusus untuk azam tahun baru.
apa yang aku fikirkan, yg aku mampu.. tu yg aku laksanakan.
tiada sebarang target tertentu.
tapi yang pasti target tahun depan nak kahwin. hehehehee
agak2 siapa yg berkenan sila isi borang ye.. hehehe

Tahun 2014 meninggalkan kenangan manis dan pahit.
dan untuk permulaan aku berhijrah utk menjadi muslimah yg lebih baik.
aku manusia biasa. kita pelan pelan ye.. yang penting istiqomah. insyaallah


alhamdulillah.. aku semakin selesa dengan apa yang aku ada sekarang, apa yang aku pakai..
sikit2 kita berubah.. kepada yang lebih baik.

takde sikit pun perasaan kekok. siapa yg follow blog aku mesti tau aku dulu mcmana kan? hehehee :)
dan kerana Blog ni jugak aku bertemu dan berkawan dengan seseorang. yang berjaya mengetuk and membuka pintu hati aku. again.. aku berubah bukan kerana dia, tidak sama sekali.. tapi ni semua keinginan diri aku sendiri.. kehendak aku.. selama 29thn aku hidup.. aku rasa ini keputusan aku yang plg terbaik yg penah aku buat.



bagi can sket kat tuan belog nak tayang muka banyak sikit. heheheheheee


Jadi, Untuk Azam aku tahun 2015,

" Semoga aku terus Istiqomah dan dijodohkan dengan lelaki yang boleh memimpin aku untuk ke Jannah ".. Amin..





Kau Manusia, Kau tak boleh ada semua semua - Langit Vanilla

AH
26.12.2014

4 comments:

  1. Alhamdulillah sejuk nyer baca.. moga kekal istiqomah.. dan pd si dia yg berjaya mmbuka hati moga akan mnjadi imam hingga ke syurga.. :D nanti jemput yer

    ReplyDelete

bg laluan yang cun komen dulu!..=,='