Contributors

Thursday, March 3, 2016

Philippines 2015 : Boracay Hotel G-Suite & Day 2

Last entry bila aku smpai je Boracay, masa tu da petang. Eduard Maisa da tunggu kami dekat tepi pantai and kami terus naik tricycle. 1st time aku naik mmg excited and dlm masa yg sama rasa mcm nak jatuh pun ye jgk sempat agak sempit, dengan beg yg berat n banyak hahahahahaha..

Aku n kwn2 memang tak booking hotel langsung. kiranya trip redah jelah. lagipun bukan peak season so x perlu risau sangat la. ikot plan asal nak stay La-Carmela, tapi disebabkan kami malas nk pegi cari so stay jelah dekat G-Suite Hotel, terletak di station 3.

Oh, Boracay ni ada 3 bahagian. Station 1, Station 2 & station 3.
check in hotel and kami terus pegi dinner dekat D'Talipapa. jalan kaki je drpd station 3 ke station 2. D'Talipapa terletak di station 2. sambil jalan sambil tgk keadaan dekat boracay. disebabkan malam so aku still x nampak lagi keindahan laut Boracay yg 3 layer color katanya..

malam 1st kami dinner seafood. dekat D'talipapa ni ada market yg jual seafood. so utk tidak kena tipu kami just bg eduard duit & dia pegi beli seekor ikan merah, udang 1/2 kilo, sotong 1/2 kilo, ketam 3 ekor. harga around 1200php. kemudian dia terus bawak ke restoran yg menyediakan masakan halal.
kami memilih ikan masak goreng biasa je, udang sweet n sour, sotong deep fried n ketam steam garlic sahaja. masakan ok la..jgn lah expect mcm mkn seafood dekat chinese restaurant or thai restaurant hahahhaaa kira ok n still boleh diterima anak tekak. aku mmg enjoy makan seafood hehheheee.

habis dinner, kami terus jalan balik sebab msg2 penat n nak mandi, singgah ke 7eleven sekejap utk beli air n aku beli plug adapter. oh, disana pun ada roti gardenia :)...
balik hotel mandi,buat pape yg patut n terus goal.

kesokan pagi, awal2 lagi eduard da terpacak kt depan hotel... hahhaaaaa
aku terus bgn cuci muka, gosok gigi n terus bersiap2 utk buat xtvt.

OTW utk snorkeling :)

1st xtvt adalah snorkeling. kami dibawa ketengah laut. then snorkeling. hahahahaha
aku xnampak pape pun coral yg menarik.
ikan adalah beberapa kelompok. klu mcmnilah gayanya snorkeling dekat pulau dalam malaysia laaaaagi heaven.. tapi klu sekadar nai basah2 kan badan, mandi air laut boracay.. boleh la :)
kami kt sini tak lama pun, settle bergambar kami pun pegi ke tempat lain.

ni lah eduard. tour guard yg menjaga aku dan kawan2 semasa di boracay :)

next, story pasal magic island.
10m cliff jumping, ada berani?