Contributors

Friday, June 13, 2014

Pulau Perhentian - D'Lagoon Chalet Day 1 ( part 1 - siang )

Salam semua...
da lama x jenguk blog buruk lagi sendu aku ni..
aku baru je balik bercuti, pastu now ngah demam World Cup..
gigih aku tido awal lepas isya', pastu pkl 4am gigih aku bgn..
hik hik hik.....layan bola syiokkk...

ok, sambung cerita pasal pulau plak..
kang aku ni melalut ntah pape..
aku pegi Pulau Perhentian 31 Mei 2014 ( jumaat ) - 2 Jun 2014 ( Ahad ), 3 hari 2 malam.
aku pegi 8 orang, 2 org lelaki naik bas sani express malam khamis.
aku naik flight Fireflyz pkl 7.15am. Alhamdulillah xde delay.

naik pesawat kecik biasa la...gegaran dia kuat sket. plus aku dapat seat btol2 dekat area kipas..
ok la, xde la bising teruk sangat.

sementara tunggu flight kt area boarding gate ni, moh le selfie...
sesambil tu urut jap kat mesin urut..
pastu aku kutuk minah pinoy kening tebal sibok bergroup selfie..heheheee
sekali dia naik flight yg sama ngan aku, plak tu destinasi pon sama weiiiii...
ahhahaaaaa seksi gila babeng..

perjalanan tak lama, lebih kurang 45min je...
aku sampai airport Kota bharu on time :) hehheeeeee
efisyen sggh fireflyz ni..hheheheeee

pemandangan bandar Kuala Lumpur diwaktu pagi...
aku trus teringat movie LOTR ngan Harry Potter..hahahahaaa

kat dlm flight disajikan ngan juice oren / apple & butter cake / salted peanuts. aku dpt merasa dua2 sekali.

muka2 happy sebab safely arrived n landed pastu muka2 ni jgk gaya excited x sabar nak ke jetty kuala besut.

oh ye, from KBR - Jetty teksi charge RM 70.00
mcm aku, aku ada member yg akan jemput n bawa ke jetty..hehehee :)

sementara menunggu member sampai, jom selfie dulu...

airport KB ni xde lah besar mana..ok je bagi aku..hehehheeee

haa...nilah dia member yg baik hati utk htr aku ke jetty. nama dia nazri. dia org kelantan :)
gaya da mcm wak doyok :) hik hik hik

sepanjang perjalanan aku tgk kelantan ni mmg panas. i mean cuaca dia..mungkin dekat ngan laut sbb tu cuaca panas terik..huhuhuuu..

sepanjang jalan aku tgk byk org jual tembikai. nazri kata skrg ngah musim tembikai..tp aku tak singgah pun sbb aku excited nak sampai jetty..hehehheheee

welcome to perhentian island bebeh!!

masa ni da naik boat utk ke perhentian, boat laju weii..sape duduk depan mmg nasib lah terenjut enjut..sakit punkoq..hahahahaaaaaa
aku pandai, sebab duduk belakang area driver mmg kurang sket gegaran dia..
msg2 mmg da x sabar nak pi perhentian. :)

perjalanan ambik masa lebih kurang 30 - 45min...
boat mmg terhuyung hayang..hahahahaa driver plak bwk laju...
sebelum sampai d'lagoon, brader sebelah driver tu tinggalkan no fon..sebab kot2 perlukan transport utk ke long beach..ambik saje weiii..

utk ke d'lagoon xde jetty, so kena transfer ke boat yg lagi kecik.. dia berentikan kita kt tgh laut..pastu ada boat yg akan jemput kita. aku x tau nak panggil boat or sampan...huhuhuuuu bygkan 1 boat kecik pastu muatkan sampai 8 org..dgn beg lagi...

masa ni ngah sibuk transfer brg2 ke dlm beat kecik..aku sibok selfieeee.hahahaa

mcmnilah keadaan kami..huhuhuuu tunggu masa nak terbalik je boat ni...huhuhuuu takot woo masa ni, aku takot beg baju aku basah..hahahahaaa kasut lg, rayban aku lg..fon semua da masuk dlm beg kalis air, kamera aku no hal waterproof nye...

masa nak check in, mmg tggu lama jgk la..sebab diaorg ngah kemas bilik.
so tggu jelah..perut aku plak mmg da lapar..hahahaaaa
tak lama lepas tu dpt kunci, trus cari bilik, salin baju terus..n turun bawah semula utk makan.

view from bilik aku, mmg lawa gilosssss...sebab bilik aku ada 1 je yg atas bukit..katanya the best view..nama bilik aku house of sunrise....

hahahhaaa x habis2 ngan selfie..almaklumlah monopod ngan camera dua2 aku baru beli..khas utk bercuti kt perhentian ni,,biasanya aku bwk DSLR besar gabak tu...kenapa aku x beli GoPro? entah le..ahahhaaaa

pemandangan daripada tempat makan. makanan ok la..nasib baik mmg da amik pakej makan..if not..ahahhaaa makanan yg order mmg lembabssssssss nak sampai weiii...huhuhuuu

da siap makan terus terjun laut....gambar x byk sebab aku record video.
pastu ada xtiviti banana boat..hahaa dia jatuhkan kitaorg kt tgh2 laut..pastu ya rabbi.berat btol badan aku nak naik atas..hahahahahaha

da siap banana boat aku trus sambung ke pulau lain. niat hati nk pegi adam n eve beach, tp aku tersampai kt turtle beach plak.
turtle beach pun turtle laaaa......

pantai kt sini sama mcm kt dlagoon berbatu karang..banyak...huhuhuuuuuu
tapi coral dia lawa..berwarna warni..tp tulah, aku x snap gambo sgt..sbb byk amik video..video HD mmg lawa gilosssssssss...

bila da petang, weolls pun cepat2 balik..sebab jalan nk balik melalui hutan..hehehheee :)
nnt aku sambung part malam plak..nak tau aku kemana? tungguuuuuuuuuu...

bg laluan yang cun komen dulu!..=,='