Contributors

Sunday, August 7, 2011

mereka perlukan SINAR

salam manis haibeautiful =)

syahdu kan title utk sembang2 ringan arini..bukannya apa, arini SYE berkesempatan tgk rancangan singgah sahur (TV3)..kebetulan pulak episod kali ni adalah golongan gelandangan ( homeless ), golongan gelandangan ini adalah golongan yang tiada tempat tinggal yang tinggal dijalanan, dibawah jambatan serta kaki2 lima...
 memang sedih sangat2..tak tertahan airmata ni drpd mengalir..hati SYE betul2 tersentuh..sekeras keras kerikil akhirnya tersentuh juga hati ni melihat kesusahan orang lain..



kasihanilah mereka ini..

ya ALLAH! sesungguhnya masih ramai lagi mereka2 diluar sana yang lebih susah daripada kita..susah mcmana pn kehidupan kita, kita masih ada tempat utk berlindung drpd panas, hujan..tempat untuk tidur & mandi..kita masih boleh makan makanan yg sedap2..tapi mereka? hanya berbumbungkan langit & berlantaikan bumi..tidur dijalanan, kaki lima, bus stop..kebanyakan mereka adalah drpd golongan warga emas..jauh drpd kampung halaman..ada yg sudah tidak mempunyai saudara mara lg ( sebatang kara ), ada yang dibuang keluarga, ada yang dibuang oleh anak sendiri..ya ALLAH! berdosa besar kita sebagai anak mengabaikan tanggungjawab terhadap ibu bapa..


mereka memerlukan pertolongan


semoga tuhan memberikan mereka (golongan gelandangan ) kekuatan utk menghadapi hari2 yg mendatang..
dan semoga berjuta2 rakyat malaysia yang kaya raya dapat MEMBANTU & memberi SINAR harapan yang baru kpd mereka ( golongan gelandangan ). sesungguhnya tangan yang memberi itu lebih baik daripada yang menerima..



ini baru segelintir drpd mereka semua

dalam kita semua sibuk memberi perhatian kepada anak2 yatim, jangan dilupa kepada golongan gelandangan ini, kerana mereka juga amat2 perlu DIBANTU..lagi2 dibulan mulia ini ( ramadhan ) berbanyaklah kita membuat AMAL dgn ikhlas..semoga ALLAH menerima AMAL & IBADAH kita ini..Amin ya rabbal alamin..


semoga ada yang sudi membantu & prihatin terhadap nasib golongan gelandangan ini.
 



sekian drpd SYE..=)
selami nasib mereka ini, anda pasti akan mengerti!

No comments:

Post a Comment

bg laluan yang cun komen dulu!..=,='